Kata-kata hikmah


PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”
Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda "Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).

- Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.


To save your family, buy GOLD
To help the nation, keep GOLD
To follow your religion, use GOLD


- Mr Louis Ng, Chairman, Public Gold


Save in GOLD, before it is too late

- Dr Umar Ibrahim Vadillo, Founding President, WITO

JANGAN MERUGIKAN MASA ANDA...MASA ITU EMAS...EMAS ITU BERHARGA UNTUK ANDA...

LIVE SPOT PRICES

LONDON FIX

MASA ITU EMAS

PENTING UNTUK ANDA...!!!

SETIAP 20 MINIT HARGA EMAS PUBLIC GOLD, PUBLIC DINAR, PUBLIC SILVER & PUBLIC JEWELLERY AKAN BERUBAH.

24 hour GOLD Spot Price

HARGA EMAS PUBLIC GOLD ( 999.9 ) TERKINI

HARGA EMAS PUBLIC GOLD ( 999.9 ) TERKINI

HARGA EMAS PUBLIC DINAR ( 916 ) TERKINI

HARGA EMAS PUBLIC DINAR ( 916 ) TERKINI

HARGA PUBLIC JEWELLERY TERKINI

HARGA PUBLIC JEWELLERY TERKINI

Public Jewellery

24 hour SILVER Spot Price

HARGA PERAK PUBLIC SILVER TERKINI

HARGA PERAK PUBLIC SILVER TERKINI

Monday, January 17, 2011

BUKTI DAN FAKTA TENTANG PELABURAN DAN PERNIAGAAN EMAS

1. WUJUD tapi tak sedar - Pelaburan emas adalah membeli dan menyimpan jongkong emas @ lebih dikenali dengan nama goldbar 999 atau dinar 916. Terdapat dalam pelbagai bentuk dan saiz. Harga belian mengikut pasaran semasa dan tidak boleh dimanipulasi.

2. SAH tapi ragu-ragu - Pelaburan emas adalah SAH mengikut undang-undang seluruh dunia. Pelaburan emas adalah sama seperti membeli aset dan menjualnya semula bagi mendapatkan keuntungan.

3. TAHU tapi tak bertindak - Semua tahu harga emas sentiasa naik tetapi tak terfikir untuk menyimpannya sebagai suatu bentuk pelaburan.

4. HENDAK tapi tak beli - Beberapa tahun lepas emas hanya berharga RM40/gram dan orang kata mahal. Kemudian emas naik RM80/gram pun orang kata mahal. Sekarang emas RM140/gram pun orang masih kata mahal. Jadi harga emas mahal hanyalah satu alasanuntuk tidak merebut peluang dan terus membiarkan diri melihat orang lain meraih keuntungan.

5. BELI tapi tersalah pilih - Untuk tujuan pelaburan beli dan simpan emas jongkong 999.9 supaya mendapat keuntungan yang maksimum. Barang kemas tidak sesuai untuk tujuan pelaburan kerana harganya boleh dimanipulasi oleh pekedai emas.


Fakta Mengenai Kenaikan Harga Emas

Siapa kata membeli emas adalah rugi?

Pernahkah kita terfikir mengapa sesebuah negara menyimpan emas sebagai rezab negara?Jawapannya adalah kerana emas mempunyai nilai kukuh yang dapat menyelamatkan negara ketika berlakunya kemelesetan ekonomi. Jadi mengapa tidak kita juga menyimpan emas bagi melindungi dan mengukuhkan ekonomi kita sendiri?

Ini adalah statistik harga emas dari laman web rasmi Bank Negara Malaysia. Kira sendiri berapa keuntungan yang diperolehi jika anda adalah pelabur emas pada tahun 2006.

Pada 3/1/2006 harga 1oz emas adalah RM2,070.00

dan.....

Pada 03/1/2011 harga 1oz emas adalah RM4,605.00

Anda telahpun mendapat pulangan lebih 100% dalam masa kurang 5 tahun. Inilah yang dikatakan pelaburan sebenar.

Kerana itu jugalah ada ungkapan "He who owns the GOLD makes the RULES"

-->>> Klik sini untuk melihat harga di laman web Bank Negara Malaysia <<<--



Apa Kata Pelabur Mengenai Masa Depan Emas?

Ini adalah klip rancangan berita ekonomi yang disiarkan oleh RTM dan ASTRO Awani. Siaran rancangan ekonomi biasanya bukan berbentuk publisiti keterlaluan seperti iklan yang menjanjikan itu ini tetapi lebih kepada fakta kerana ianya berdasarkan kajian dan maklumat tepat semasa.

--->>> Klik sini untuk melihat klip berita RTM dan ASTRO Awani <<<---



Mengapa Kita Tidak Melabur Emas Dari Dulu Lagi?

Jawapannya sangat mudah. Kita telah lama diumpan dengan pelaburan jenis Amanah Saham dan sebagainya. Pernahkah anda terfikir berapa sebenarnya keuntungan dividen yang anda perolehi dari sesuatu pelaburan? Sekiranya 8% setahun, anda perlu tolak inflasi pada kadar 4% dan tolak 2.5% jika ianya belum dibayar zakat. Bakinya cuma 1.5% setahun. Itulah yang anda dapat. Bagaimana pula dengan pulangan emas 18-25% setahun?

Berikan diri anda peluang. Jika anda tahu apa yang anda lakukan, apa yang anda laburkan, pulangannya pasti menguntungkan.


No comments:

Post a Comment

VIDEO